A Pitagorasz-tétel tanításához kerestem néhány digitális anyagot, amivel érdekesebbé lehet tenni az óra menetét. Először az alábbi GIF-et mutatnám be a diákoknak:
Megkérdezném tőlük, hogy szerintük miért lehetséges, hogy a 2 kisebb négyzet alapú téglatestből az összes folyadék kitölti az alsó téglatestet. Ezután rátérnék konkrétan a Pitagorasz-tétel ismertetésére az alábbi videó segítségével: http://zanza.tv/matematika/geometria/pitagorasz-tetel
Legódarabkákkal is illusztrálnám, hogy a 2 befogóra emelt négyzetek területének összege megegyezik az átfogó fölé emelt négyzet területével, majd egy videóval ugyanezt bemutatnám, csak más elrendezésben:
Végül jöhetnek a feladatok. Egy vicces képpel hoznám meg a kedvüket, ami egy elrontott feladat a derékszögű háromszög átfogójának kiszámolásával kapcsolatban. Nyomatékosítanám, hogy nem erre a megoldásra vagyok kíváncsi a számolások során! :)
Találtam egy jó online tesztet, a hátránya csupán annyi, hogy angolul vannak a kérdések. Ha nem ismerik ezt az idegennyelvet a diákok, akkor közösen meg lehet oldani a feladatokat a tanár tolmácsolásával, egyéb esetben akár önállóan is lehet dolgozni.
Hasznosnak tartom a digitális elemek használatát, és örülök, hogy rengeteg praktikus oldalt sikerült felfedeznem, ám igazából nem annyira egyszerű olyan képeket, videókat találni, ami teljes mértékben megfelel az elvárásainknak. Mindenképp hosszabb időt igényel ez a folyamat, de megéri, hiszen így sokkal érdekesebb és emlékezetesebb lehet az óra a gyerekeknek.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése